zondag 26 december 2010

Een spontaan idee

Ik ben Beatrice Oosterhoff. Ik ben van huis uit vertaler Engels, en geef ook Engelse cursussen. Maar er is ook een creatieve kant in mij! Tot nu toe kwam mijn creativiteit alleen maar tot uiting tijdens het ontwerpen van promotiemateriaal en een aantal zelfmaakprojecten op kleine schaal.

Toch ben ik oorspronkelijk opgeleid om creatieve activiteiten te organiseren. Mijn diploma kinger/jeugdverzorging kwam goed van pas toen ik op een Engelse school werkte. Daar verzorgde ik activiteiten voor de jeugd, en versierde ik de bibliotheek met allerlei kleurrijke en leerzame displays.

Ik ben intussen al weer een dikke vijftien jaar in Nederland. Ik heb me in die tijd niet verveeld, want van de Engelse taal heb ik mijn beroep gemaakt. Toch bleef die creatieve kant van mij kriebelen.

Niet lang geleden liep ik spontaan bij de Oude Ulo in Leek binnen en raakte ik aan de praat met de cursuscoördinator, Christel Elshout. Al snel bleek dat mijn ideeën welkom waren, met als resultaat dat ik in februari van start kan met een leuke, creatieve cursus. Leuk met een groepje aan de slag om lapjes stof en restanten te verwerken tot leuke kado’s, nuttige voorwerpen en kleurrijke projectjes!

Iedereen die zin heeft om gezellig aan te schuiven en aan de slag te gaan met naald en draad, schaar en lijm, en kleuren en textiel is meer dan welkom! Intussen kun je op deze blog even verder snuffelen - ik ben er nog maar net mee begonnen, maar ik heb er al een paar leuke dingetjes op gezet.

De Oude Ulo in Leek
Wil je meedoen met de cursus Creatief met Restanten? Dan kun je je aanmelden via de Oude Ulo in Leek: info@deoudeulo.nl of 0594-517877. 

Maar kijk eerst maar even verder op deze blog.